Multimedia

The term multimedia is used to refer to any object or system that uses multiple means of expression (physical or digital) to present and communicate information. Hence the term “multimedia”. The media can be varied, from text and images to animation, sound, video, etc.. You can also qualify as a media to electronic media (or other media) to store and present multimedia content. Multimedia is similar to the traditional use of mixed media fine arts, but with a broader scope.

There is talk of interactive multimedia when the user has free control over the presentation of content, about what they want to see and when, as opposed to a linear, which is forced to view content in a predetermined order.

Multimedia presentations can be seen on stage, projected, transmitted, or played locally on a device using a media player. A transmission can be a multimedia presentation live or recorded. Transmissions can use both analog and digital technology. Online digital media can be downloaded or streamed (using streaming). Multimedia flow may be available live or on demand.

Multimedia games and simulations can be used in physical environments with special effects, multi-user networked or locally with a computer without access to a network, a video game system or a simulator. In the computer market, there are a variety of authoring software and multimedia software programming, most notably Adobe Director and Flash. (source Wikipedia)

El término multimedia se utiliza para referirse a cualquier objeto o sistema que utiliza múltiples medios de expresión (físicos o digitales) para presentar o comunicar información. De allí la expresión «multimedios». Los medios pueden ser variados, desde texto e imágenes, hasta animación, sonido, video, etc. También se puede calificar como multimedia a los medios electrónicos (u otros medios) que permiten almacenar y presentar contenido multimedia. Multimedia es similar al empleo tradicional de medios mixtos en las artes plásticas, pero con un alcance más amplio.

Se habla de multimedia interactiva cuando el usuario tiene libre control sobre la presentación de los contenidos, acerca de qué es lo que desea ver y cuando; a diferencia de una presentación lineal, en la que es forzado a visualizar contenido en un orden predeterminado.

Las presentaciones multimedia pueden verse en un escenario, proyectarse, transmitirse, o reproducirse localmente en un dispositivo por medio de un reproductor multimedia. Una transmisión puede ser una presentación multimedia en vivo o grabada. Las transmisiones pueden usar tecnología tanto analógica como digital. Multimedia digital en línea puede descargarse o transmitirse en flujo (usando streaming). Multimedia en flujo puede estar disponible en vivo o por demanda.

Los juegos y simulaciones multimedia pueden usarse en ambientes físicos con efectos especiales, con varios usuarios conectados en red, o localmente con un computador sin acceso a una red, un sistema de videojuegos, o un simulador. En el mercado informático, existen variados softwares de autoría y programación de software multimedia, entre los que destacan Adobe Director y Flash. (fuente Wikipedia)